Garantie GRE, San Marino en Starpool

Klik hier voor GRE Zwembaden  Garantie formulier

 

Garanties.

Om eventuele problemen snel te kunnen oplossen heeft Aqua-Fun de afhandeling van de garanties zelf in handen genomen. Dit geldt voor Domo, Gre, San Marino, Starpool, Summerfun, Jilong en Bestway.

Voor Intex geldt dezelfde regeling als vorig jaar, dus via Intex Poolservice.

Voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen nog even de spelregels op een rijtje.

Algemeen

Deze garanties gelden voor artikelen, gekocht in 2012 en betrokken bij Aqua-fun. De garantieclaim wordt in principe opgelost door het sturen van spare-parts. Het vervangende onderdeel wordt dan direct naar de eingebruiker gestuurd.

Handelswijze

In geval van garantie kan de consument zelf (of Savannah Wellness) een ingevuld garantieformulier, samen met het aankoopbewijs, opsturen, faxen of mailen naar:

Aqua-fun

Postbus 745

8440 AS Heerenveen

Faxnr. 0513 418037

Mail: service@aqua-fun.info

Belangrijk is om een telefoonnummer te vermelden; er wordt altijd telefonisch contact opgenomen om de garantie af te handelen. U kunt ook rechtstreeks bellen met het service nummer: 0513 626666.

U vindt het garantieformulier op onze website: www.aqua-fun.info of achter in onze catalogus.

Garantie Gre en Summerfun zwembaden:

De liners hebben een langere garantietermijn gekregen. Hiervoor geldt, samen met de staalconstructie, een garantie van 10 jaar aflopend. Dat houdt in:

de eerste 2 jaar: 100%

jaar 3: 75%

jaar 4 en 5: 50%

jaar 6 en 7: 25%

jaar 8 t/m 10: 15%

Uitzondering hierop zijn de baden: Kreta, Fidji, Pacific, Bora Bora, Carib, Sunshine en Junior. Hierop een garantie van 5 jaar aflopend op de liners en staalconstructies van toepassing:

jaar 1 en 2: 100%

jaar 3: 50%

jaar 4 en 5: 25%

Liners vallen alleen onder garantie bij lekken aan de sealnaad. Schade door scherpe voorwerpen, knaagdieren of verkeerd of geen gebruik van zwembadchemicaliën vallen niet onder garantie. Bijvoorbeeld: een te hoge of te lage pH waarde kan schade veroorzaken aan de liner:

deze wordt bros en hard en kan gaan lekken. Dit valt niet onder garantie. Goede, duidelijke voorlichting voorkomt hierbij veel ongenoegen.

Voor alle baden geldt: 2 jaar garantie op pompen/filters.

Garantie zwembaden van Jilong en Bestway

Op de baden, pompen/filters en liners: 2 jaar. Uiteraard ook hier: schade veroorzaakt door onjuist gebruik chemicaliën, knaagdieren of verwijtbaar gedrag wordt niet vergoed.

Garantie inflatables Jilong:

 

Als extra service biedt Aqua-fun nog de volgende garantie:Inflatables die lek zijn op de sealnaad binnen 14 dagen na aankoop, zullen worden vergoed. Let op! Lekken door winkelhaken, scherpe voorwerpen of (knaag)dieren worden niet vergoed. Dit is ter beoordeling aan de winkel, die bij akkoord een vervangend artikel kan meegeven. Altijd het lekke artikel in de oorspronkelijke verpakking en met de aankoopbon innemen. Aan het eind van het seizoen, in de periode van 15 – 30 september, kunnen deze dan worden geretourneerd aan Aqua-fun, waar ze worden beoordeeld en bij akkoordbevinding worden gecrediteerd.

Domo / My life

Voor de cabines (sauna of infrarood) en op de techniek geldt een garantietermijn van 2 jaar. In principe wordt alleen het defecte onderdeel vervangen en direct naar de consument gestuurd. Voor de procedure zie informatie onder het kopje: handelswijze.

Schade veroorzaakt door onjuist of verwijtbaar handelen valt echter niet onder garantie.